Friday, May 15, 2009

ေနၾကပ္တဲ့ေန႔မွာ ရပ္သြားတဲ့ ကမာၻ


(၁)

က်မတို႔ ရိုးရားဓေလ့ေတြထဲမွာ ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့၊ လွပတဲ့ ဓေလ့ေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အလြန္ကို ေခတ္ေနာက္က်တဲ့ ဒီေခတ္မွာ ဘယ္လိုမွကို မရွိသင့္ေတာ့တဲ့ ဓေလ့ေတြလည္း အမ်ားႀကီးပဲ။ အဲဒါေတြထဲက တခ်ဳိ႕ကို က်မ ေျပာပါရေစ။ က်မတို႔ ရိုးရာဓေလ့ေတြကို ေစာ္ကားေျပာဆိုတာ၊ ကဲ့ရဲ့ ရႈတ္ခ်တာမ်ဳိး မဟုတ္ပါဘူး။ က်မတို႔ အမ်ဳိးသမီးေတြကို ဘယ္လို ပံုစံခြက္ထဲမွာ မြန္းၾကပ္ေနေအာင္ ထည့္သြင္းထားပါသလဲဆုိတာကို ခ်ည္းကပ္ၾကည့္တဲ့ သေဘာပါ။


က်မတို႔ ေတာင္ေပၚေဒသဆိုတာ အရမ္းလည္း သာယာလွပသလို၊ အရမ္းလည္း ရင္းႏွီးပြင့္လင္းၿပီး တအိမ္နဲ႔တအိမ္ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမအရင္းအခ်ာေတြလို ေနတတ္ၾကတာပါ။ ေတာင္ေပၚသားခ်င္း တူညီေပမယ့္ မတူညီတဲ့ ရိုးရာယဥ္ေက်းမႈေတြေတာ့ အမွန္ရွိပါတယ္။ က်မ ႀကံဳေတြ႔ေနရတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈတခ်ဳိ႕ကို ဖလွယ္ျပခ်င္ပါတယ္။

ၾကည္ႏူးစရာေကာင္းလွတဲ့ ေတာင္ေပၚရြာကေလးရဲ့ ရိုးသားျဖဴစင္တဲ့ ေတာင္ေပၚသူ ေတာင္ေပၚသားေတြရဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးတမ္းေတြထဲမွာ က်မတို႔ မိန္းမသားေတြအတြက္ နစ္နာမႈတစံုတရာရွိလားလို႔ ေမးရင္ ရွိတယ္လို႔ က်မရိုးသားစြာပဲ ၀န္ခံၾကရမွာပါ။ က်မရဲ့ ဒီေျပာဆုခ်က္ကို ျဖဴစင္တဲ့ ေတာင္ေပၚသူ ေတာင္ေပၚသားေလးေတြက နားလည္ေပးႏုိင္ပါ့မလား။ သူတို႔ နားလည္ေအာင္ က်မ အစြမ္းကုန္ ႀကိဳးစားေပးရဦးမယ္လို႔ က်မသိေနပါတယ္။


(၂)

က်မတို႔ ေတာင္ေပၚရြာကေလးမွာ မိန္းမသားမ်ားကို ဘယ္အဆင့္မွာ ထားသလဲဆုိတာကို ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ မိန္းမသားေတြက အပ်ဳိေဖာ္၀င္စျဖစ္လာၿပီဆုိတာနဲ႔ အိမ္မႈကိစၥေတြ ႏုိင္နင္းရမယ္။ မနက္ေစာေစာ (၃)နာရီေလာက္ဆို ထမင္းဟင္းထခ်က္တာ၊ အိမ္အတြက္ သံုးေရ၊ ေသာက္ေရခပ္ရတာ၊ အိမ္ကရွိသမွ် အစ္ကိုေတြ အေဖေတြရဲ့ အ၀တ္အစားေတြ ေလွ်ာ္ဖြတ္ရတာ စသည့္ျဖင့္ မိုးမလင္းခင္ကတည္းက အလုပ္ေတြ ထလုပ္ၾကရပါတယ္။ လက္ဖက္ၿခံကို မသြားခင္ မိန္းကေလးေတြက ေယာက်္ားေတြရဲ့ ေ၀ယ်ာ၀စၥ မွန္သမွ် အကုန္လံုး လုပ္ေပးရပါတယ္။ လက္ဖက္သြားၿပီး ခူးရတဲ့သူခ်င္း အတူတူ ေယာက်္ားေလးေတြရဲ့ ထမင္းခ်ဳိင့္ကအစ ျပင္ေပးရတယ္။ ေယာက်္ားေတြဆုိတာ မိုးလင္းမွ ထၾကတယ္။ အလုပ္ေတြဟာ သူတို႔နဲ႔ ဘာမွမဆုိင္ဘူးလို႔ သေဘာထားၾကတဲ့ ပံုပဲ။


ေခတ္ဆုိးစနစ္ဆုိးရဲ့ ဒဏ္ရာ ဒဏ္ခ်က္ေတြလို႔ ေျပာရင္ ရႏုိင္ပါတယ္။ က်မတို႔ ေတာင္ေပၚမွာ တခ်ဳိ႕ရြာေတြဆိုရင္ ပညာတတ္ မရွိသေလာက္ပဲ။ ပညာေရးကို အားေပးရမယ္ဆုိတဲ့ အသိလည္း မရွိဘူး။ ပညာေရးရဲ့ အေရးႀကီးမႈကိုလည္း သူတို႔နားမလည္ႏုိင္ၾကရွာဘူး။ အဲဒီက်ေတာ့ အလုပ္ၾကမ္းလုပ္ႏုိင္ျခင္းဟာ အရည္အခ်င္းတရပ္ျဖစ္လာတယ္။ အလုပ္ၾကမ္းလုပ္ႏုိင္တဲ့ မိန္းမသားကို အထင္ႀကီးတတ္ၾကတယ္။ အလုပ္ၾကမ္းလုပ္ႏုိင္ရင္ ေခၽြးမေတာ္ဖို႔ မ်က္စိက်ၾကတယ္ဆုိတာမ်ဳိးပါ။ အလုပ္ၾကမ္းတခုထဲေတာ့ မဟုတ္ပါဘူးေပါ့ေနာ္။ သတ္မွတ္ထားတဲ့ မိန္းမသားတေယာက္ရဲ့ စံခ်ိန္စံညြန္းနဲ႔ေတာ့ ကိုက္ညီရမွာေပါ့။ ဘာသာတရား ကိုင္းရိႈင္းရမယ္ဆိုတာလည္း ပါတယ္။


ညဆုိရင္ အျပင္မထြက္တာ ဗီဒီယိုသိပ္မၾကည့္တာ အိမ္ထဲမွာ ဗိုင္းေကာင္းေက်ာက္ဖိေနတာ စတာေတြဟာ သူတို႔ အျမင္အရဆုိရင္ မိန္းမေကာင္းေလးေပါ့။ မိန္းကေလးေတြ အဲဒီလိုေနမွ လူေတြ ေလးစားခ်င္ၾကတယ္။ မိန္းမသား ပီသတယ္လို႔ ဆိုၾကတယ္။ အိမ္မႈကိစၥ ထိန္းသိမ္းႏုိင္တယ္လို႔ ေခၚတယ္။ လူေတြကလည္း ေခၽြးမေတာ္ခ်င္ၾကတယ္။


တကယ္လို႔သာ မိန္းမသားေတြက ဒီအရည္အခ်င္းေတြ မျပည့္စံုဘူးဆိုရင္ သူတို႔ေတြကို ဘယ္သူမွ မေလးစားခ်င္သလို ဘယ္သူမွ သူတို႔ကို အထင္ႀကီးခ်င္တာ မဟုတ္ဘူး။ ေဘးဖယ္ခံရတတ္သလို လူေတြ အထင္ေသးျခင္းကို ခံရတတ္တယ္။ ခ်မ္းသာရင္ေတာ့ သိပ္ျပႆ မရွိလွေပမယ့္ ဆင္းရဲရင္ေတာ့ လူေတြရဲ့ အကဲ့ရဲ့ခံရဖို႔သာ ျပင္ထားေပးေတာ့။ ဆင္းကလည္း ဆင္းရဲ၊ အက်င့္ကလည္း မေကာင္း၊ ပ်င္းကလည္း ပ်င္းစသည့္ျဖင့္ မိန္းမေပါ့ မိန္းမပ်က္တေယာလို အျပစ္ေျပာၾကေတာ့တာပဲ။


(၃)

က်မစဥ္းစားၾကည့္တယ္။ က်မတို႔ ပေလာင္မွာမွ က်မတို႔ေတာင္ေပၚမွာမွ ဒီကိစၥေတြ ထူးျခားၿပီး ျဖစ္ေနတာလိုးဆိုတာကိုပါ။ က်မ ေလ့လာမိသေလာေတာ့ ေခတ္ေနာက္က်တဲ ေဒသေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ လူမ်ဳိးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ဒီအက်င့္စရိုက္ေတြဟာ ေရာဂါတခုလို သည္းသည္းသန္သန္ကို ကူးစက္ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနတာပါ။

က်မတို႔ ပေလာင္ေဒသနဲ႔ တထပ္တည္းတူတဲ့ စကားပံုေတြရွိတယ္။


ဥပမာ မိန္းမတက္ ျပည္ပ်က္၊ အရိုးကြဲေအာင္ရိုက္မွ အသဲစြဲေအာင္ခ်စ္၊ မယားနဲ႔ႏြား မသနားရ၊ မယားေနစ ေၾကာင္ေသမွစတဲ့ မိန္းမေတြကို ႏွိမ္ထားတဲ့ စကားပံုေတြလိုမ်ဳိးေပါ့။


ေနာက္တခုက ေယာက်ာ္းယူေတာ့မယ္ဆုိရင္ ေတာင္ေပၚရြာရဲ့ ေခၽြးမျဖစ္ရတာ တကယ္ကို မသက္မသာ ျဖစ္ရပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ့ ရိုးရာကို မေကာင္းေျပာေနတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ မေမးႏုိင္ေအာင္ကို ပညာေပးခံၾကရတာပါ။


ေတာင္ေပၚမွာ မဂၤလာေဆာင္ၿပီးလိုက္တာနဲ႔ အလုပ္ကေတာ့ စလာပါၿပီ။ မယားနဲ႔ႏြား မသနားရဆိုရိုးစကားဟာ ေယာက်္ားေတြရဲ့ လုပ္ငန္းလမ္းညြန္လို တကယ္ျဖစ္ရေတာ့တာပါပဲ။ ေခၽြးမဆုိတာ ေခၽြးထြက္ေအာင္ကို အလုပ္ေတြ မနားတမ္းရွာႀကံၿပီး လုပ္ရတဲ့ မိန္းမေလးေပါ့။ ဗမာေတြမွာဆုိရင္ ေယာက်္ားေတြက အျပင္ထြက္ၿပီး အလုပ္လုပ္၊ မိန္းကေလးေတြက အိမ္မႈ ကိစၥကိုပဲ ႏုိင္ေအာင္ စီစဥ္ဆုိတာမ်ဳိး ၾကားဖူးတယ္။ က်မတိုဆီက်ေတာ့ ဒါမ်ဳိးမရေတာ့ဘူး။ ႏွစ္ေယာက္စလံုး အလုပ္လုပ္ရတယ္။ အထူးသျဖင့္ အမ်ဳိးသမီးေတြက ပိုလုပ္ရတယ္။ ကိုယ့္ကို တင္ေတာင္းထားသေလာက္ ကိုယ္က ျပန္ဆပ္ရတဲ့ သေဘာမ်ဳိးကို လုပ္ရတာပါ။


သူမ်ားေခၽြးမျဖစ္ၿပီဆိုေတ့ာ သူမ်ားစည္းကမ္းက ထပ္ရွိလာျပန္တယ္။ အပ်ဳိတုန္းကလုိ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ မရွိႏုိင္ေတာ့ဘူး။ အပ်ဳိတုန္းကေရာ လြတ္လပ္မႈ ဘယ္ေလာက္ရွိလို႔လဲလို႔ ေမးစရာရွိပါတယ္။ မွန္ပါတယ္။ မရွိသေလာက္ပါဘဲ။ ဒါေပမယ့္ သူမ်ားအိမ္ထက္စာရင္ေတာ့ ကိုယ့္အိမ္က ေတာ္ေသးတာေပါ့။ အိမ္ေထာင္က်ၿပီဆုိတာနဲ႔ ကိုယ့္မိဘအိမ္ေတာင္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ သြားလို႔မရေတာ့ဘူး။ ကိုယ္လုပ္ခ်င္သလို လုပ္လို႔မရေတာ့ဘူး။ ေယာက်္ားရဲ့ ဦးေဆာင္မႈ ေအာက္မွာပဲ ေနရေတာ့တာပါ။ ဒါမွမဟုတ္ရင္ သူရဲ့ အေဖဦးေဆာင္မႈေအာက္မွာ ေနရပါတယ္။ ေခၽြးမက ဘယ္ေလာက္ပဲေတာ္ၿပီး ဦးစီးႏုိင္ပါေစ၊ ၾကက္မတြန္လို႔ မိုးမလင္းဘူးဆိုတဲ့ သေဘာပါပဲ။ ဦးေဆာင္ခြင့္ကို ဘယ္လိုမွ မရရွိႏုိင္ပါဘူး။ ေယာကၡမကို ျပန္ေျပာလို႔ မရဘူး။ မွားမွားမွန္မွန္ ျပန္ေျပာမိတဲ့ သူဆုိရင္ အာခံတဲ့သူ ေယာကၡမကို မေလးစားတဲ့သူ၊ မိဘ ဆိုဆိုးမမႈ မရွိတဲ့သူလို႔ သတ္မွတ္ခံၾကရေတာ့တာပါ။ ေယာကၡမ တာ၀န္ကို ေက်ပြန္ရလသို လင္ေယာက်ာ္းရဲ့ ၀တၱရားကိုလည္း ေက်ပြန္ၾကရပါတယ္။ သားသမီး ရလာၿပီဆုိရင္ အထူးသျဖင့္ သား ေယာက်္ားေလးကို ဦးစားေပးရျပန္တယ္။ လင္ကို ဘုရား သားကို သခင္ဆုိတဲ့ ဆုိရိုးစကားလိုေပါ့။


(၄)

သာမန္အခ်ိန္မွာ အလုပ္ကို ေက်ပြန္ရတာေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီ။
ကိုယ္၀န္ေဆာင္လာရတဲ့အခ်ိန္ ဘယ္လိုအေနအထားရွိမလဲ။ ပိုေတာင္ဆိုးေသးတယ္လို႔ ဆုိရမွာပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိရင္ က်မတို႔ဆီမွာ ကိုယ္၀န္ေဆာင္ရင္လည္း အလုပ္လုပ္ရတယ္။ ကိုယ္၀န္ရင့္ၿပီး ေန႔ေစ့လေစ့ ျဖစ္လာၿပီဆိုရင္ေတာင္ အလုပ္က မနားရဘူး။ ၿမိဳ႕မွာဆုိရင္ က်မ ၾကားဖူးတာက ကိုယ္၀န္ေဆာင္သည္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ခြင့္ေတြရွိတယ္။ အားရက္ နားရက္ေတြရွိတယ္။ အစိုးရ ၀န္ထမ္းဆုိရင္ မေမြးခင္ တလခြဲ၊ ေမြးၿပီး တလခြဲ ခြင့္ရၾကတယ္။ က်မတို႔ဆီမွာေတ့ာ နားခ်ိန္ လံုး၀မရွိဘူး။ တခ်ဳိ႕ဆုိရု္ လက္ဖက္ခူးရင္း၊ လက္ဖက္ေပါက္ရင္း ကေလးမီးဖြားလိုက္ရတဲ့ အေနအထားအထိ ေရာက္ၾကရတယ္။ တခ်ဳိ႕ဆိုရင္ ေဆးခန္းဆိုတာလည္း မရွိ၊ အရပ္လက္သည္နဲ႔ ျဖစ္သလို ေမြးၾကရတယ္။ တခ်ဳိ႕ အမ်ဳိးသမီးမ်ားဆို အရပ္လက္သည္နဲ႔ ေတာင္ မဟုတ္ဘဲ ကိုယ့္တကိုယ္တည္း ေမြးၾကရတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ေရာဂါေတြ မ၀င္သင့္ဘဲ ၀င္၊ မေသသင့္ဘဲ မိခင္ေရာ ကေလးပါ ေသၾကရတဲ့ အျဖစ္ေတြက မေရမတြက္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။


ကေလးမီးဖြားၿပီး ႏွစ္လ၊ သံုးလဆုိရင္ လက္ဖက္ၿခံ ျပန္ဆင္းရတယ္။ ေယာကၡမ အိမ္မွ ကေလးထန္းမရွိဘူးဆိုရင္ ကိုယ့္ကေလးကို ေက်ာပိုးၿပီး လက္ဖက္ခူးရတယ္။ အလုပ္ကို ပိုၿပီး လုပ္ေပးရတယ္။ က်မက အလုပ္လုပ္ရတာကို စာဖြဲ႔ၿပီး ေျပာေနတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အလုပ္က အရမး္ကို အနားမရွိလုပ္ရလြန္းလို႔ ပေလာင္အမ်ဳိးသမီးေတြရဲ့ ဒုကၡကို မၾကည့္ရက္လို႔ကို ေျပာေနရတာပါ။ ေတာင္ေပၚမွာ ေခၽြးမေတာ္ခ်င္ရင္ ေခၽြးထြက္ေအာင္ လုပ္ရတယ္ဆိုမ်ဳိးက ေတာ္ေတာ္ကို အသားက်ေနပါၿပီ။


က်မစဥ္းစားမိတယ္။ ဘာေၾကာင့္ အမ်ဳိးသမီးေတြက အဲေလာက္အလုပ္လုပ္ေနရတာလဲ။ ဥပမာ ေယာက်္ားေလးေတြလည္း အလုပ္လုပ္ပါတယ္။ ေယာက်္ားေေလးေတြက အလုပ္ၾကမ္းကို မိန္းကေလးေတြထက္ေတာင္ ပိုလုပ္ရတယ္လို႔ ေျပာေနၾကတယ္။ လက္ခံပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ မိန္းကေလးနဲပ တေယာက်္ားေလးနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္တဲ့အခါမွာ မိန္းကေလးေတြက အလုပ္ပိုလုပ္ေနရတယ္လို႔ ခံစားမိတယ္။ အိမ္မႈကိစၥက တပိုင္း၊ ၿခံအလုပ္က တပိုင္း၊ ကေလးေတြရဲ့ အလုပ္ကတပိုင္း ဘယ္လိုမွ နားခ်ိန္အားခ်ိန္ မရွိေအာင္ကို လုပ္ေနရတာပါ။ အမ်ဳိးသားေတြက ဒါကို ဘာတာ၀န္မွ ခြဲမယူဘူး။


ကိုယ့္ေယာက်္ားက ဘိန္းစား၊ အရက္သမား၊ ဖဲသမားျဖစ္ေနရင္ တသက္တာ ရင္က်ဳိးရတယ္။ ဘိန္းစားက မယားခ်စ္ဆုိသလို အိမ္မွာ ေနၿပီး ဘိန္းပဲ ထုိင္စား မိန္းမလုပ္တဲ့သူက အလုပ္ကို တေနကုန္ ကုန္းရုန္း လုပ္ က်မတို႔ေတာင္ေပၚသူ မိန္းမသားေတြရဲ့ ဘ၀ဟာ အဲဒီလိုအခါမ်ဳိးဆို ဒူးနဲ႔ နဖူးက ေခၽြးထြက္ေအာင္ အလုပ္လုပ္ေပေတာ့။


ဘာေၾကာင့္မ်ား ပတ္၀န္းက်င္ေတြက ရိုးရာအစဥ္အလာေတြက ဒီစံခ်ိန္စံညြန္းေတြကို သတ္မွတ္ထားခဲ့ၾကတာပါလဲ။ ဒါေတြဟာ ေကာင္းေသာ ထိန္းသိမ္းအပ္ေသာ ရိုးရာဓေလ့ေတြေရာ ဟုတ္ပါရဲ့လား။


က်မတို႔ဆီမွာ ေခတ္ကလည္း အရ္းေနာက္က်တယ္။ စီးပြားေရး ကုန္ထုတ္လုပ္မႈ ပံုစံကလည္း လက္ဖက္လုပ္ငန္းတမ်ဳိးတည္းပဲရွိတယ္။ ပညာရဲ့ တန္ဖိုးကိုလည္း နားမလည္တဲ့သူ နည္းေနတယ္။ အဲဒါေတြဟာ ဘာေၾကာင့္ ျဖစ္ရတာလဲ။


ရိုးရာအစြဲအလမ္းႀကီးေနရတာဟာ က်မတို႔ေၾကာင့္ သက္သက္ပဲလား။ ကမာၻၾကီးဟာ ေရွ႕ကို အမ်ားႀကီး တိုးတက္သြားေနတဲ့အခ်ိန္မွာ က်မတို႔ ေတာင္ေပၚသားေတြဟာ အခုလို ရိုးရာဓေလ့ေဟာင္းေတြထဲမွာ ေနာက္က်က်န္ရစ္ခဲ့တာ က်မတို႔ ညံံ့လို႔ခ်ည္း သက္သက္ေကာ ဟုတ္ရဲ့လား။

က်မ အႀကိမ္ႀကိမ္ စဥ္းစားၾကည့္မိတယ္။


ၿပီးခဲ့တဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံ အမ်ဳိးသမီးမ်ားေန႔ အခမ္းအနားမွာ ေျပာဆုိေဆြးေႏြးၾကတဲ့ အေၾကာင္းရာေတြထဲမွာ က်မစဥ္းစားခ်က္ေတြအတြက္ ကူၿပီးေျဖရွင္းေပးႏုိင္မယ့္ အခ်က္အလက္ေတြ က်မသတိထားမိတယ္။ အဲဒီအခမ္းအနားမွ အမ်ဳိးသားတေယာက္ရဲ့ ေဆြးေႏြးခ်က္ ဒီလို။ “က်ေနာ္တို႔ ႏုိင္ငံမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကမာၻႀကီးေပၚမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ လူဦးေရ တ၀က္ေက်ာ္ေက်ာ္ဟာ အမ်ဳိးသမီးေတြျဖစ္တယ္။ အဲဒီအမ်ဳိးသမီးေတြရဲ့ အခြင့္အေရးေတြနဲ႔ တန္ဖိုးေတြကို လစ္လ်ဴရႈဖို႔ စဥ္းစားခ်က္ မွန္သမွ်ဟာ လံုး၀လြဲေခ်ာ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ကမာၻႀကီးကို တန္ဖိုးမထားတာနဲ႔ အတူတူပဲ


ကမာၻႀကီးေပၚမွာေရာ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာပါ အမ်ဳိးသမီးေတြရဲ့ အခြင့္အေရးေတြ အမ်ားႀကီး ခ်ဳိးႏွိမ္ခံေနရတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာဆုိရင္ ပိုၿပိး အႏွိမ္ခံရတယ္။ ဒါဟာ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိရင္ အဓိကအားျဖင့္ ႏွစ္ခုရွိလိမ့္မယ္။ တခုက စစ္အာဏာရွင္စနစ္ရဲ့ ဘက္ေပါင္းစံု ဖိႏွိမ္မႈေတြေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္။ ေနာက္တခုကေတာ့ ႏွစ္ေပါင္းေထာင္ခ်ီၿပီး စြဲလမ္းခဲ့တဲ့ ယဥ္ေက်းမႈေဟာင္း ဓေလ့ထံုးစံေဟာင္း အစြဲအလမ္းေဟာင္းေတြေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္။

(၅)

သူတို႔ ေဆြးေႏြးခ်က္ေတြကို က်မ သေဘာတူတယ္။မွန္ပါတယ္ က်မတို႔ အခုလို ေနာက္က်ေနရတာဟာ က်မတို႔ ေၾကာင့္သက္သက္ ဘယ္ဟုတ္ႏုိင္ပါ့မလဲ။ သူေထာက္ျပသလို စစ္အာဏာရွင္စနစ္ေၾကာင့္ က်မတို႔ တေျပးတည္း ေျပးေန၊ တေရွာင္တည္း ေရွာင္ေနရၿပီ ဘကိုမွ အေျခတက်မလုပ္ႏုိင္ မကိုင္ႏုိင္ ျဖစ္ခဲ့ၾကရတဲ့ ဘ၀ေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။



ၿပီေတာ့ ဒီအစြဲအလမ္းေတြဟာ ႏွစ္ေထာင္ခ်ီၿပီး စြဲလမ္းခဲ့ၾကတယ္ဆုိတာလည္း အမွန္ပါပဲ။ ႏွစ္ေထာင္ခ်ီၿပီး စြဲလမ္းေနတဲ့ အမွားအယြင္းေတြကို ေန႔ခ်င္းညခ်င္း ျပင္ခ်င္လို႔ေတာ့ ဘယ္မွရႏုိင္ပါ့မလဲ။

က်မ စိတ္ရွည္ရမယ္။

က်မနဲ႔အတူ ခံစားနားလည္ႏုိင္တဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔အတူ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြနဲ႔အတူ က်မအခ်ိန္ယူၿပီး စိတ္ရွည္ လက္ရွည္ ျပဳျပင္သြားရမယ္ဆိုတာ က်မ အေသအခ်ာ နားလည္ပါတယ္။


အမ်ဳိးသမီးေတြဘ၀ လြတ္ေျမာက္ဖို႔ဆုိတာ တခုတည္းကြက္ၿပီး သီးျခားလုပ္ယူလို႔ မရႏုိင္ဘူးဆုိတာ က်မေကာင္းေကာင္းသေဘာတူပါတယ္။


Read more...

No comments:

Post a Comment