ညီမေလးေရ---
ပေလာင္ေဒသအေၾကာင္း ေျပာဖို႔ထပ္ၿပီး ပူဆာတယ္ဆုိေတာ့ ဘာေၾကာင္းေျပာရင္ ေကာင္းမလဲလို႔ စဥ္းစားလိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ပေလာင္အမ်ဳိးသမီးေတြ ဒုနဲ႔ေဒး ခံစားေနၾကရတဲ့ အေၾကာင္းအရာတခုကို ေျပာျပရရင္ ေကာင္းမယ္လို႔ စိတ္ကူးမိတယ္။ ညီမေလးလည္း စိတ္၀င္စားမယ္ထင္ပါတယ္။ မယံုႏုိင္ေလာက္ေအာင္ျဖစ္သြားရတဲ့ အစ္မတို႔ အျဖစ္အပ်က္ေတြထဲက တခုလို႔ နားလည္လိုက္ေပါ့ ညီမေလးေရ
(၂)
ပေလာင္ေဒသကို မေရာက္တာ အေတာ္ၾကာၿပီျဖစ္တဲ့အတြက္
ၿပီးခဲ့တဲ့လက ကိုယ့္ေဒသကို ျပန္ေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ပေလာင္ေဒသရဲ့ ျမင္းကြင္းကို ျမင္လိုက္ရေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္တုိင္ေတာင္ တကယ္ပဲ
အံ့အားသင့္မိတယ္။ အရင္တုန္းက စိမ္းလန္စိုေျပေနတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ဟာ အခုေတာ့ သဲကႏၱရႀကီးလို ေျခာက္ေသြ႔သြားလိုက္တာ ဘယ္ကိုၾကည့္ၾကည့္ ပေလာင္ေဒသ မဟုတ္ေတာ့သလိုပဲ။
ညီမေလးရယ္--
အက်င့္စရိတၱ ပ်က္ျပားကုန္တဲ့ ပေလာင္အမ်ဳိးသားေတြက သူတို႔ဘ၀မွာ အနာဂါတ္ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ဆိုလို႔ ဘာဆုိဘာမွ မရွိေတာ့သလိုမ်ဳိး၊ သူတို႔ႏွင့္အတူ ေပါင္းေဖာ္ေပါင္းဖက္ ဇနီးမယား၊ သားသမီးစတဲ့ မိသားစုေတြရဲ့ ဘ၀ေတြက်ျပန္ေတာ့လည္း အသက္ရွင္လ်က္ႏွင့္ ေသဆံုးေနၾကရရွာတယ္။
မန္တုန္၊ နမ့္ခမ္းႏွင့္ နမ့္ဆန္႔ၿမိဳ႕နယ္ေတြမွာရွိတဲ့ ရြာတခ်ဳိ႕ကို လွည္ပတ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဘာေတြ ေတြ႔ရသလဲသိလား။ ဘိန္းသမားေတြကို အမ်ားဆံုးေတြ႔ရတယ္။ မေရာက္ျဖစ္တဲ့ (၄-၅)ႏွစ္အေတာအတြင္းမွာ ပတ္၀န္းက်င္က အရမ္းကို ေျပာင္းလဲသြားတယ္။ ေရာက္သြားတဲ့ ရြာတိုင္းဟာ ဘိန္းသမားမရွိတဲ့ ရြာရယ္လို႔ မရွိေတာ့ဘူး။ အနည္းႏွင့္အမ်ားဆိုသလိုရွိၾကတာခ်ည္းပဲ။ ဘာေၾကာင့္မ်ား လူတိုင္းလိုလို ဘိန္းသမားေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကတာလဲ။ စဥ္းစားလို႔ ဘယ္လိုမွ မရႏုိင္ေအာင္ပါပဲ။
လူႀကီး၊ လူငယ္မေရြး အားလံုး ဘိန္းစားႀကတယ္။ အထူးသျဖင့္ လူငယ္ေတြ အသက္ (၁၃-၃၀) အတြင္း ပိုၿပီးအျဖစ္မ်ားတယ္။ သူတို႔တေယာက္နဲ႔တေယာက္ အတုခုိးၿပီး ဘိန္းအစား ၿပိဳင္ေနၾကသလိုပဲ။ “ဘိန္းမရႈ လူမဟုတ္” ဆိုၿပီး စကားပံုအသစ္တခုထြင္ထားသလိုပါပဲ။
ဘိန္းသမားတေယာက္ ဘိန္းရွဴေနရတဲ့ကာလမွာ သူတို႔အတြက္ေတာ့ နတ္ျပည္ေရာက္ေနသလိုပဲတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ပဲ အလုပ္မလုပ္ဘဲနဲ႔ ေန႔စဥ္၊ ေန႔တိုင္း သူတို႔အတြက္ ဘိန္း၀ယ္ဖို႔ေငြရလာေအာင္ နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ဖန္တီးတတ္ၾကတယ္။ ဘိန္းသမားျဖစ္ေတာ့ အိမ္အတြက္၊ စား၀တ္ေနေရးအတြက္ အလုပ္မလုပ္ခ်င္ေတာ့သလို သူတို႔သံုးဖို႔ေတာင္ အလုပ္မလုပ္ခ်င္ၾကေတာ့ဘူး။ ရတဲ့နည္းလမ္းနဲ႔ ရွာႀကံၾကေတာ့တာပဲ။ သူတို႔ ဘိန္းးစားတာဟာ သူတို႔တဦးတေယာက္အတြက္ စိတ္ေက်နပ္စရာျဖစ္ေပမယ့္ သူတို႔နဲပအတူရွိတဲ့ လူေတြအတြက္ေတာ့ ထိခိုက္နစ္နာစရာေတြ အမ်ားႀကီးျဖစ္သြားေစတယ္။
ညီမေလးပဲ စဥ္းစားၾကည့္ေလ---
သူတို႔ ဘိန္းစသံုးစြဲတယ္ဆုိရင္ပဲ အလုပ္က မလုပ္ခ်င္ၾကေတာ့ဘူး။
အလုပ္မလုပ္ခ်င္ေပမယ့္ ေငြကလိုေနတာဆုိေတာ့ ေငြကို နည္းလမ္းအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ရွာႀကံၾကတယ္။ ရႏုိင္တဲ့ နည္းလမ္းဟာ ဘယ္နည္းလမ္းက အမ်ားဆံုးျဖစ္မလဲ။
ပထမဦးဆံုး မိဘႏွင့္ ဇနီးမယားကုိ ခ်ဥ္းကပ္တယ္။ အႏုနည္းနဲ႔ ပထမဦးဆံုး စေတာင္းတယ္။ ဘယ္မိဘ၊ ဘယ္ဇနီးမယားမွ ကိုယ့္လင္ကိုယ့္ေယာက်္ား၊ ကိုယ္သားသမီးကို ဘိန္းဖိုးရယ္လို႔ ထုတ္ေပးခ်င္မွာလဲ။ အႏုနည္းမရေတာ့ ေသာင္းက်န္းေတာ့တာပဲ၊ တခါတေလ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ အၾကမ္းဖက္လာတာမ်ဳိးထိ ျဖစ္လာတယ္။ မိမွန္းမသိ၊ ဖမွန္းမသိ၊ မယားမွန္းမသိ၊ သားမွန္းမသိဆိုတာမ်ဳိးျဖစ္လာတယ္။ လိုခ်င္တာရေအာင္ယူဖို႔ စိတ္တခုထဲနဲ႔ပဲ ဆူကူႀကိမ္းေမာင္းၿပီး ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ ေစာ္ကားလာၾကတယ္။ ဒီဒဏ္ေတြကို မိဘနဲ႔ ဇနီးသည္ေတြက ဒုနဲ႔ေဒး ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ခံစားေနၾကရတာပါ။
မိဘ၊ ဇနီးမယားထံ ေတာင္းလို႔မရရင္ တဆင့္တက္ၿပီး ဘာလုပ္တယ္ထင္လဲ ညီမေလး။
ဘိန္းကို စြဲလမ္းတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သံုးမိသူတေတြဟာ မသံုးရရင္ မေနႏုိင္ ျဖစ္လာေတာ့တယ္။ ဘိန္းကို မရရေအာင္ ရွာေတာ့တယ္။ မရရင္ ရတဲ့နည္းကို သံုးလာတယ္။ အဲ့ဒီလိုနဲ႔ လူေကာင္းဘ၀ပ်က္ၿပီး လူဆုိး၊သူခိုးဘ၀ကို မေရာက္ခ်င္ဘဲ ေရာက္သြားရေတာ့တယ္။ ဘိန္းသံုးစြဲလာတဲ့အခါ မိသားစု စား၀တ္ေနေရးအတြက္ အလုပ္လုပ္ဖို႔ စိတ္မကူးေတာ့တဲ့ အျပင္ သူတို႔တဦးတေယာက္ သံုးစြဲဖို႔အတြက္ေတာင္ အိမ္က ၀ိုင္းရွာေပးရမယ္ပံု ျဖစ္လာတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ဘိန္းစားစရာ ပိုက္ဆံ မရွိတုိင္း အိမ္တြင္းရွိတဲ့ ပစၥည္း (ဆန္၊ ဆီ၊ အိုး၊ ခြက္၊ ပန္းကန္) ကအစ အကုန္လံုး ခိုးၿပီး ေရာင္းစားၾကေတာ့တာပဲ။ တခါတေလမ်ားဆို ညေနစာအတြက္ ခ်န္ထားတဲ့ ဆန္ကိုေတာင္ ခိုးၿပီးသြားေရာင္းတဲ့ အဆင့္ထိပါပဲ။
အိမ္တြင္းမွာ ေရာင္းစားစရာ ပစၥည္းဆုိလို မရွိေတာ့တဲ့အခါ ပတ္၀န္းက်င္ ပစၥည္းကို စၿပီးခိုးယူလာပါတယ္။ မိဘမ်က္ႏွာ၊ ဘာမဆိုလုပ္ရဲလာတယ္။ သူတပါးရဲ့ အသက္တေခ်ာင္းကိုပင္ သတ္ရဲျဖတ္ရဲလာသည္အထိ ျဖစ္လာေတာ့တယ္။ အဆီကိုစား အသားကိုပါမ်ဳိးတတ္တဲ့ ေၾကာင္ပါးႀကီးရဲ့ ၿမီးတံတိုဆုိတာထက္ဆိုတဲ့ ဘိန္းရဲ့ သားေကာင္ေတြျဖစ္ၿပီး ဘ၀ပ်က္ခဲ့ၾကရပါတယ္။
စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့ ညီမေလးရယ္---
ပတ္၀န္းက်င္ကပစၥည္းကို ခိုးမိ၊ လုမိၿပီဆုိရင္ ဘယ္သူက အမႈမလုပ္ပဲေနမွာလဲ။ ေနာက္ဆက္တြဲေတြ ရွင္းစရာျပႆနာေတြ တပံုႀကီး ဆက္ျဖစ္လာေတာ့တယ္။ မိဘ ေဆြမ်ဳိးအသိုင္းအ၀ုိင္းေတြ ဒုကၡပင္လယ္ေ၀ၾကရတယ္။ မိဘေဆြမ်ဳိးအသိုင္းအ၀ို္င္းမ်ားေတြက မ်က္ႏွာပ်က္ပ်က္နဲ႔ ျပႆနာေပါင္းစံုကို လုိက္ၿပီး ေျဖရွင္းေပးရ၊ ခိုးထားတဲ့ ပစၥည္းတန္ဖိုးကို မရွိမဲ့၊ ရွိမဲ့နဲ႔ ခခယယေတာင္းပန္ၿပီး ေလ်ာ္ေၾကးေပးရဆိုတာေတြ လုပ္ၾကရေတာ့တယ္။ တခ်ဳိ႕အဆင္မေျပတဲ့ မိသားစုမ်ဳိးဆိုရင္ ၿခံေပါင္၊ အိမ္ေပါင္ အဆင့္ထိ ျဖစ္ကုန္ၾကရတယ္။ အဲ့ဒီဘိန္းစားတေယာက္ေၾကာင့္ မိသားစုေတြ မ်က္ႏွာတစက္မွ မရတဲ့အျပင္ လူဘံုအလယ္မွာ မ်က္ႏွာငယ္ၾကရတယ္။ ကိုယ္ကိုယ္တုိင္ေၾကာင့္မဟုတ္ဘဲ ဘိန္းစားတေယာက္ေၾကာင့္ ပတ္၀န္းက်င္ရဲ့ လ်စ္လ်ဴရႈပစ္ပယ္ထားျခင္းကို မိသားစုက ဓါးစားခံအျဖစ္ ၀င္ၿပီးခံေပးေနရတယ္။ တအိမ္လံုး ျဖဴခါ၊ ျဖာခါက်ရံုမက ျပာက်သြားတဲ့အထိ ေနရက္တဲ့အျဖစ္ဆုိးေတြ အစ္မတို႔ ပေလာင္ေဒသက မိသားစုေတြ အတြင္းမွာ အံ့ၾသေလာက္ေအာင္ ႀကံဳၾကရတယ္။
ညီမေလး မ်က္စိထဲမွာ ျမင္ေယာင္ၾကည့္လုိက္ပါ။
မိုးမလင္းခင္ မိသားစု စားဖို႔ေသာက္ဖို႔ ခ်က္ျပဳတ္ေပး၊ အ၀တ္အစားကို ေလွ်ာ္ဖြတ္ေပး၊
မနက္မိုးလင္တာနဲ႔ သား၊ သမီးေက်ာင္းသြားဖို႔ကိစၥ စီစဥ္ေပးဆုိတာေတြကို ဇနီးသည္ကပဲ အစစေဆာင္ရြက္ေပးရတယ္။ ေယာက်ာ္းလုပ္သူက အိမ္မွာရွိေပမယ့္ ကေလးကို ၀ုိင္းၿပီးတာ၀န္ယူဖို႔ ထိန္းေက်ာင္းေပးဖို႔ လံုးလံုး စိတ္ကူးမရွိေတာ့ဘူး။
ေန႔ခင္းေရာက္တာနဲ႔ ရရာအလုပ္ကို ရွာႀကံၿပီးလုပ္ၾကရတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ အလုပ္ႀကမ္းေတြကို လုပ္ၾကရတာပါ။ အိမ္ရဲ့ျပႆနာ စား၀တ္ေနေရး ကိစၥေတြကို ေျဖရွင္းေပးဖို႔အတြက္ ရုန္းကန္ၾကရတယ္။ ညမိုးခ်ဳပ္လို႔ အိမ္ျပန္ေရာက္ရင္ ညစာအတြက္ ခ်က္ရျပဳတ္ရတယ္။ တခါတေလ ေယာက်္ားက ခ်န္ထားတဲ့ဆန္ကို ေရာင္းပစ္လိုက္လို႔ ဇနီးမားက တအိမ္တက္၊ တအိမ္ဆင္း၊ မ်က္ႏွာငယ္ငယ္နဲ႔ သားသမီးေတြစားဖို႔အေရး လိုက္ေခ်းငွားရတယ္။
တခ်ဳိ႕က်ေတာ့ သေဘာေကာင္းၾကေတာ့ ဘာမွ မေျပာဘဲ အကူအညီေပးလိုက္ၾကတယ္။ တခ်ဳိ႔က်ေတာ့ ေယာက်္ားေတာင္မွ ဘိန္းစားဖို႔ရွိေသးတယ္။ ထမင္းဖို႔က် မရွိဘူးလားဆိုၿပီး ေအာ္ေငါက္လြတ္တတ္တယ္။ ဆန္ရွိျပန္ေတာ့လည္း ဟင္းကမရွိျပန္ဘူး။ ဆန္ကမလံုေလာက္ေတာ့ ဆန္ျပဳတ္ျပဳတ္ၿပီး စားၾကရတဲ့အျဖစ္မ်ဳိးဟာလည္း မဆန္းၾကေတာ့ပါဘူး။
တခါတေလ ဇနီးမယားက ကြာရွင္းခ်င္တယ္။ ဒါေပမယ့္ သားကိုငဲ့ရ၊ သမီးကိုငဲ့ရနဲ႔ မကြာရွင္းျဖစ္ျပန္ဘူး။ မိတကြဲ၊ ဖတကြဲ ကိုယ့္သားသမီးကို ဘယ္မိဘမွ မျဖစ္ေစခ်င္ၾကဘူး။ အစ္မတို႔ ပေလာင္တို႔ ပေလာင္ယဥ္ေက်းမႈအရ လင္မယားကြာရွင္းရင္ ေယာက်္ားေတြက သားသမီးကို ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ပိုင္ခြင့္ရွိတယ္။ ဘိန္းစားအေဖနဲ႔ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ကေလးေတြရဲ့ ကံၾကမၼာကို ပံုအပ္ေပးခဲ့ႏုိင္မွာလဲ။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္လုိမွ ဒဏ္ခံႏုိင္ေတာ့တဲ့အဆံုး လင္မယားကြဲၾက၊ အိမ္ေထာင္ေတြ ၿပိဳကြဲၾက ျဖစ္ကုန္ၾကရတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ကေလးေတြရဲ့ ပညာေရးကို ထိုခိုက္လာေစတယ္။ ေငြေၾကးေထာက္ပံ့မႈမရွိေတာ့ ကေလးေတြကို ေက်ာင္းဆက္မထားႏုိင္ ျဖစ္ၾကရတယ္။ ဖ်ားရင္နာရင္လည္း ေဆးမကုႏုိင္ျဖစ္ၾကရၿပီး မေသသင့္ဘဲ အေသေစာၾကရတာမ်ဳိး ျဖစ္ကုန္ရတယ္။
အမ်ဳိးသမီးက လင္ေယာက်္ားအတြက္ပဲ ခံစားရတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္ ညီမေလး---
လင္ေယာက္်ားကတမ်ဳိး၊ သားကတဖံု ဘိန္းစြဲေနၾကရတာမ်ဳိးလည္း ရွိတတ္တယ္။ မိမႏိုင္၊ ဖမႏိုင္ျဖစ္ေနၾကတယ္။ အေဖက ဘိန္းစြဲေနေတာ့ ေမြးလာတဲ့သားကို ဘယ္လိုလုပ္ ဆံုးမလို႔ရမွာလဲ။ လူငယ္ေတြၾကားမွာ ဘိန္းစားကိစၥက ဘာမွမဆန္းေတာ့သလို ျဖစ္ေနရတဲ့အထဲ အေဖကိုယ္တုိင္က ဘိန္းစဲြေနေတာ့ ဘယ္ေလာက္ခက္ခဲလိုက္မလဲဆုိတာ စဥ္းစားသာၾကည့္ပါ ညီမေလးေရ။
ဘယ္လိုလဲ ညီမေလး ေၾကာက္သြားၿပီလား---
မေၾကာက္နဲ႔ေနာ္၊ ပေလာင္ေဒသမွာ ဒီ့ထက္ေၾကာက္စရာေတြ အမ်ားႀကီးရွိေသးတယ္။
အစ္မ အပ်ဳိအရြယ္ ညီမေလးေတြေတြ႔တဲ့အခါ ဘိန္းစားေတာ့ မယူၾကနဲ႔ေနာ္လို႔ သတိေပးမိတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္မ်ဳိးမွာ သူတို႔ ဘာျပန္ေျပာသလဲသိလား။
“ဘိန္းစားမယူရင္ ယူရမယ့္ ေယာက်္ား မရွိေတာ့ဘူး။ လူငယ္တုိင္းလိုလို ဘိန္းစားေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကၿပီ အစ္မရဲ့” တဲ့။ ဘယ္ေလာက္ရင္နာစရာေကာင္းတဲ့ စကားလဲ။
ညီမေလးကိုယ္တုိင္ ပေလာင္အမ်ဳိးသမီးကေလး ျဖ္စေတယ္ဆုိရင္ေရာ ဘယ္လိုေျဖမလဲ။ အရမ္း၀မ္းနည္းဖို႔ေကာင္းတာပဲ ညီမေလးရယ္----
မူးယစ္ေဆး၀ါးျပႆနာေၾကာင့္ အစ္မတို႔ အမ်ဳိးသမီးေတြက ဒူးနဲ႔ မ်က္ရည္ သုတ္ေနၾကရတယ္။
ရြာတုိင္းလိုလို ဘိန္းစားေတြခ်ည္းျဖစ္ေတာ့ အဲ့ဒီအမ်ဳိးသမီးေတြက ဘယ္သူေတြကို ရင္ဖြင့့္ေျပာျပၾကရေတာ့မွာလဲ။ သူတို႔ဒုကၡေတြအတြက္ ႏွစ္သိမ့္ေဆြးေႏြးေပးမယ့္သူလဲ ဘယ္သူမွမရွိၾကေတာ့ဘူး။ မူးယစ္ေဆး၀ါးကိစၥဟာ ပေလာင္ေဒသအတြက္ အထူးသျဖင့္ ပေလာင္အမ်ဳိးသမီးေတြအတြက္ အထူးတလည္ကို ဆိုးရြာတဲ့ကိစၥ ျဖစ္ေနပါတယ္။
ဘိန္းျပႆနာကို မေျဖရွႈ္းေပးႏုိ္ငေသးသေရြ႕ တေန႔တျခားပိုဆိုးေနတဲ့ ေပလာင္ေဒသရဲ့ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး အရႈပ္အေထြးေတြကို ဘယ္လိုမွ တားလို႔ဆီးလို႔ ရႏုိင္မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။
(၃)
ဒီျပႆနာရဲ့ အဓိက တာ၀န္ရွိသူဘယ္သူလဲ။
ဟုတ္လားညီမေလး--
တာ၀န္အရွိဆံုးလူက နအဖစစ္အစိုးရပဲေပါ့ ညီမေလးရယ္---
တရုတ္ႏုိင္ငံကို ကၽြန္ျပဳခ်င္ေတာ့ အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕ဟာ တရုတ္ႏိုင္ငံကို ဘိန္းဇာတ္သြႈ္းခဲ့တာ သမုိင္းထဲမွာ ညီမေလး သင္ခဲ့ဖူးတယ္ မဟုတ္လား။ တရုတ္တႏိုင္ငံလံုး ဘိန္းစားေတြခ်ည္းျဖစ္သြားၿပီး သိပ္မတိုက္လုိက္ရဘဲနဲ႔ေတာင္ နယ္ေျမတခ်ဳိ႕ ၿဗိတိသွ်ကို ကိုလိုနီျဖ္စခဲ့ရတယ္ မဟုတ္လား။
နယ္ခ်ဲ႕ထက္ေတာင္ဆိုးတဲ့ နအဖအစိုးရဟာ အစ္မတုိ႔ ပေလာင္ေဒသအပါအ၀င္ တုိင္းရင္းသားေဒသ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ဘိန္းဇာတ္သြင္းခဲ့တာပါ။ ေယာက်္ားေတြက ဘိန္းစားျဖစ္၊ မိန္းမေတြက ဓါးစားခံျဖစ္ၾကရၿပီး အဲ့ဒီကတဆင့္ ေနာက္ဆက္တြဲ ျပႆနာေတြအျဖစ္ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးဒုကၡေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးႀကံဳၾကရတယ္။ အိပ္ခ်္အိုင္ဗီြေရာဂါျဖစ္တာ၊ လူကုန္ကူးသူေတြရဲ့ သားေကာင္ျဖစ္တာ စတဲ့ဒုကၡေတြကိုပါ ဆက္တုိက္ခံၾကရတာပါ။
ဒါေတြအားလံုးရဲ့ ေနာက္ဆံုးရလာဒ္ဟာ ပေလာင္တမ်ဳိးသားလံုး ေပ်ာက္ဆံုးသြားတဲ့အထိ ျဖစ္သြားႏုိင္တယ္။ အနိမ့္ဆံုးအဆင့္ ပညာေရးအဆင့္အတန္း၊ က်န္းမာေရးအဆင့္အတန္း အရမ္းကိုနိမ့္က်သြားတဲ့ အျဖစ္ဆိုးေတြေရာက္သြားႏိုင္တယ္။ အစ္မ အရမ္းစိုးရိမ္တယ္ ညီမေလးရယ္---
အခုဆိုရင္ အစ္မတို႔ကို ရာသက္ပန္ ဖိႏွိပ္ထားႏုိင္ဖို႔ သူ႔ရဲ့ အေျခခံ ဥပေဒဆုိတာႀကီးကို ဇြတ္ျပဌာန္းၿပီး စစ္အစိုးရက ဗိုက်ခ်င္တုိင္း ဗိုလ္က်ဖို႔ ဟန္ေရးတျပင္ျပင္လုပ္ေနၿပီ။ ညီမေလးလည္း သတိတယ္မဟုတ္လား။
အစ္မတို႔ အဲ့ဒီအေနအထားေတြကို ေျပာင္းလဲမပစ္ႏုိင္ဘူးဆုိရင္ ေနာက္ဆယ္ႏွစ္၊ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္၊ အႏွစ္သံုးဆယ္ၾကာရင္ အစ္မတို႔ ပေလာင္ေဒသ ဘာျဖစ္သြားႏိုင္မလဲ။ ညီမေလး စဥ္းစားၾကည့္စမ္းပါကြယ္။
ေျပာရင္းေတာင္ ေမာသလိုျဖစ္လာတယ္။
ဒါေပမယ့္ ေမာေနလို႔လည္း မျဖစ္ေသးဘူး
အားလံုးကို ေျပာင္းလဲပစ္ႏုိင္ေအာင္ အစ္မတို႔ေဒသကို အစ္မတို႔ကိုယ္တုိင္ ေျပာင္းလဲပစ္ၿပီး အသစ္တည္ေဆာက္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရဦးမယ္။
အစ္မတို႔ ပေလာင္ေဒသအေၾကာင္းကို အခုလို စိတ္၀င္စားေမးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးပဲ ညီမေလးေရ။
ေနာက္မွ ဒီ့ထက္ပိုဆုိးတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို ဆက္ၿပီး ေျပာၾကေသးတာေပါ့။ ။
No comments:
Post a Comment