Saturday, March 14, 2009

နမ့္ဆန္သတို႔သမီးခိုးယူနည္း

ႏွစ္ဘက္မိဘ မည္မွ်ပင္ သေဘာက်ေစကာမူ၊ မဂၤလာမေဆာင္မီ သတို႔သမီးကို သတို႔သားက ပထမ ခုိးယူရေသာ ထံုးစံရွိသည္။ သတို႔သမီး ခုိးယူနည္းမွာ သတို႔သားကိုယ္တုိင္သြား၍ မခုိးရဘဲ၊ သတိုးသားႏွင့္ ခင္မင္ရင္းႏွီးသူ ကာလသား၊ ကာလသမီး (၄-၅) ေယာက္ကို လြတ္ၿပီးခိုးယူရသည္။ သတို႔သမီးသည္ ခ်စ္သူ သတို႔သားေနာက္သို႔ လုိက္ရန္ အသင့္ျဖစ္ေသာအခါ မိဘမ်ားအား အသိေပးသည့္အေနျဖင့္ ျခင္းကေလးတခုအတြင္း “တြယ္” ကြမ္းသီးေတာင့္ ကြမ္းစားေဆး (ဓါးလွီးေဆး) ရွားေစးႏွင့္ ကြမ္းသီးစိတ္ အနည္းငယ္ကိုထည့္ၿပီး မိဘ (သို႔) အုပ္ထိန္းသူတဦးဦး အိပ္ရာမွႏိုးလွ်င္ ခ်က္ျခင္းေတြ႔ျမင္ေလာက္သည့္ ေနရာတြင္ ခ်ထားေလ့ရွိသည္။ ၄င္းျခင္းကေလးႏွင့္အတူ မိဘႏွစ္ပါးအား ကန္ေတာ့ပန္းအျဖစ္ ပန္းတစ္မ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ သတို႔သား၏ အင္အားအေလ်ာက္ မိဘကို ကန္ေတာ့ေၾကးေငြအျဖစ္ ပူးတြဲခ်ထားေလ့ရွိၾကပါသည္။ ထိုသို႔ခ်ထားၿပီး လာေရာက္ခိုးသူ ကာလသားႏွင့္ ကာလသမီးတို႔ သတို႔သားအိမ္သို႔ လိုက္သြားရရိုး ထံုးစံရွိေပသည္။

(ပေလာင္ေက်းလက္ေဒသ၌ အပ်ဳိတုိင္းလိုလို ျခင္းၾကားငယ္ကေလးမ်ားကို ေဆာင္ထားေလ့ရွိၾကသည္။ ၄င္းျခင္းကေလးမ်ားကို ျမက္တမ်ဳိးျဖင္႔ ေန႔ေကာင္းရက္သာတြင္ ရက္လုပ္ေလ့ရွိသည္။ အရြယ္မွာ လက္သန္းခန္႔ ရွည္လ်ားလ်ားျဖစ္သည္။)

သတို႔သမီး ေရာက္လာေသာ္လည္း သတို႔သားက ဆုိင္ရံုသာဆုိင္ၿပီး မပို္င္ေသးေပ။ သတို႔သမီးက ခိုးေပးသူ အပ်ဳိေဖာ္မ်ားႏွင့္အတူ အခန္းတခန္းမွာ အိပ္ရၿပီး သတို႔သားက ခိုးေပးသူ လူပ်ဳိေလးမ်ားႏွင့္အတူ အျပင္ခန္းမွာ အိပ္ရသည္။

သတို႔သမီး လူႀကီးမိဘမ်ား အိပ္ရာမွ ႏုိးေသာအခါ၊ ျခင္းၾကားရွည္ကေလးႏွင့္ ပန္း၊ ေငြတို႔ကို ေတြ႕ျမင္လွ်င္ မိမိတို႔သမီး ခ်စ္သူေနာက္ လုိက္သြားေၾကာင္းကိုသိၾကသည္။

အကယ္၍ ၄င္းပစၥည္းမ်ား မေတြ႔လွ်င္ မိမိတို႔သမီးအား မသူေတာ္ အဓမၼသား လူဆိုးမ်ားေခၚေဆာင္သြားေလမည္လား (သို႔) ေတာရဲက်ားသစ္မ်ား ခ်ီေဆာင္သြားေလသလားဟု စိုးရိမ္မကင္းျဖစ္ကာ ဆုိင္ရာ အႀကီးအကဲတို႔ကို တုိင္ၾကားျခင္းျပဳၾကသည္။ သက္ဆုိင္ရာတို႔ကလည္း လူေပ်ာက္ကို ရွာေဖြၾကရသည္။

သတိုသားအိမ္တြင္ လူပ်ဳိ၊ အပ်ဳိတို႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးႏွင့္ စုရံုးစားေသာက္ေနၾကသည္မွာ အလွဴကေလး သဖြယ္ျဖစ္ေန၏။ သတို႔သားႏွင့္ သတိုးသမီးတို႔အား အုပ္ထိန္းသူ လူႀကီးမိဘမ်ား ဆံုရာေရွ႕တြင္ လက္ထပ္ထိမ္းျမားေပးမႈ မရွိေသးေသာေၾကာင့္ ျမင္ရံုသာျမင္ရ မၾကင္ရတဲ့ဘ၀ႏွင့္ပင္ ေနရေသးသည္။

သတို႔သမီး မိဘမ်ားက တစ္ရက္၊ ႏွစ္ရက္ၾကာေသာအခါ သတို႔သမီးကို အိမ္သို႔ျပန္၍ေခၚသြားၾကသည္။ သတို႔သားဘက္မွ အေဖာ္မ်ားကလည္း ဒုတိယႀကိမ္ ျပန္၍ ခိုးယူရျပန္သည္။ သတို႔သမီးဘက္ကလည္း တစ္ရက္၊ ႏွစ္ရက္ၾကာလွ်င္ ျပန္ေခၚၾက ျပန္သည္။ သတို႔သားဘက္ကလည္း တတိယအႀကိမ္ ျပန္ခိုးယူရျပန္သည္။ ဒုတိယ၊ တတိယ ခိုးယူေသာအႀကိမ္မ်ား၌ ျခင္းၾကားရွည္ကေလးႏွင့္ ပန္း၊ ေငြတုိ႔ကို မထားရေတာ့ေပ။

သတို႔သမီးဘက္က အႀကိမ္ႀကိမ္ျပန္ေခၚယူၾကသည္မွာ သတို႔သားႏွင့္ သေဘာမတူ၍ မဟုတ္ေပ။ မိမိတို႔သမီးကေလးကို ခ်စ္လြန္းလွ၍ အိမ္ေထာင္မျပဳေစလိုေသးေသာ သေဘာရသည္ဟု ယူဆၾကသည္။ ဤဓေလ့ထံုးတမ္းမွာ ၿမိဳ႕ႀကီးအရပ္ႀကီးမ်ား၌ ပေပ်ာက္လုနီးၿပီးဟု ဆိုၾကသည္။

သံုးႀကိမ္ေလာက္ အျပန္လွန္ခိုးယူၿပီးမွ “ တာက်ဳိက္” မဂၤလာေဆာင္အခမ္းအနားေခါင္းေဆာင္လုပ္သူကို သတို႔သမီးကေလး မိဘမ်ားထံလြတ္ၿပီး မဂၤလာေဆာင္ႏွင္းရန္ကိစၥ စီမံၾကရသည္။ သတို႔သမီး မိဘမ်ားက သတို႔သား အဆင့္အတန္း၊ မ်ဳိးရိုး၊ ဂုဏ္သိကၡာ၊ အေျခအေနကိုၾကည့္ၿပီး သင့္ေတာ္ေသာ ခန္း၀င္ပစၥည္းမ်ားကို တင္ေစသည္။

တန္ေဆာင္မုန္းလ၊ တပို႔တြဲလ၊ တေပါင္းလ၊ နယုန္လ၊ ေလးလကိုသာ လက္ထပ္ မဂၤလာေဆာင္ျပဳေကာင္းေသာ လအျဖစ္သတ္မွတ္ထားၾကသည္။ က်န္ ၈ လကို ေရွာင္ၾကဥ္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ အေရးႀကီးသလို၊ အေၾကာင္းေပၚလာလွ်င္ ေလာကီပညာ ကၽြမ္းက်င္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက အေသးစိတ္ ေန႔ေကာင္းရက္သာ အခ်ိန္ မဂၤလာကို စီစစ္ေရြးထုတ္ကာ လက္ထပ္ေပးတတ္ၾကေပသည္။

မယ္တို႔ပေလာင္စာအုပ္မွ ကိုးကားထားပါသည္။

ဆက္ရန္ရွိသည္။
Read more...

No comments:

Post a Comment